Nieuws Augustus 2022

Nico verlengt zijn contract

Nico González heeft zijn contract met Barça verlengd tot 30 juni 2026. Ter stimulering van zijn ontwikkeling word Nico 1 seizoen uitgeleend aan Valencia.

Nico, een zoon van de club. Kwam op 11-jarige leeftijd al voetballen bij Barça. Hij maakte zijn Barça B debuut op 17-jarige leeftijd. In het seizoen 2019/2020 speelde hij alle wedstrijden voor de UEFA Youth League. Resultaat: het bereiken van de play-offs in de Divisie 2A.

Zijn debuut in de selectie was in 2021/2022 onder leiding van Ronald Koeman. In een wedstrijd tegen Real Sociedad. In de winterstop van 2022 kwam hij onder leiding van te staan Xavi. Nico speelde in totaal 37 wedstrijden: 2 doelpunten en 2 assists.

Een speler als Nico kan alleen maar sterker uit het seizoen met Valencia komen. Hij zal zeker ervaring opdoen met spelers als José Gaýa, Jesús Vázquez, Toni Lato, Carlos Soler, Marcus André. Trainer: Gennaro Gattusso

Nico: veel succes. We weten zeker dat je erop vooruit zult gaan zodat je weer kunt schitteren bij Barça.

Visca Barça e Visca Nico González!!

Foto: fcbarcelona.com