Nieuws Mei 2014

De speelkalender is bekend

Spelers en trainers zijn bezig met de voorbereidingen voor het WK in Brazilië, maar de Spaanse bond, de LFP en FC Barcelona zijn bezig met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen 2014-15. Zo maakte de LFP donderdag de speelkalender voor het nieuwe seizoen bekend, zonder dat de wedstrijden zijn ingevuld.

Zo begint de competitie door het Wereld Kampioenschap een week later en start nu in het weekend van 23-24 augustus. De laatste wedstrijden van de competitie zullen in het weekend van 23-24 mei gespeeld worden. De finale van de Copa del Rey staat geplant op 30 mei en dit is een week voor de finale van de Champions League.

Doordat de speelkalender bekend is gemaakt, heeft ook FC Barcelona haar programma ter voorbereiding op het nieuwe seizoen bekend gemaakt. Op maandag 14 juli begint Luis Enrique met de trainingen. Hier zullen alleen de spelers bij zijn, die niet bij het Wereld Kampioenschap aanwezig zijn geweest. De spelers die wel in Brazilië gespeeld hebben, mogen eerst van een wel verdiende vakantie genieten voordat zij weer worden verwacht op het Ciutat Esportiva Joan Gamper.

Tot op heden is er nog maar één oefenwedstrijd bevestigd. Barça zal op 9 augustus in Helsinki spelen. De overige wedstrijden alsmede het Joan Gamper Trophy zijn nog niet bevestigd.