Nieuws Mei 2022

Oefentournee Barça bekend

Aankomende zomer reist FC Barcelona af naar Amerika voor een oefentournee en twee vriendschappelijke duels tegen Amerikaanse teams - Inter Miami en New York Red Bulls. FC Barcelona reist half juli af naar Amerika, waar het in eerdere jaren ook al diverse oefenduels speelde tegen Europese giganten. Het is al de vijfde keer in acht jaar dat Barça afreist naar Amerika - de laatste keer was in 2019 toen ze tegen onder andere Napoli speelden. De eerste oefenwedstrijd is tegen Inter Miami, de club waar David Beckham eigenaar is en Phil Neville aan het roer staat. De keeper van Inter Miami is de Nederlander Nick Marsman, die zich mag gaan opmaken voor het duel van zijn leven tegen de sterren van Barça. In de spits bij Inter Miami staat Gonzalo Higuaín, de ex-spits van onder andere Real Madrid.

De New York Red Bulls zullen voor de derde keer in actie komen tegen Barcelona, na eerdere onderlinge ontmoetingen in 2006 en 2008. Met Xavi op het veld won Barcelona beide duels vrij gemakkelijk. De New York Red Bulls namen in 2010 Thierry Henry over van FC Barcelona, die in Amerika de nadagen van zijn loopbaan spendeerde. De CFO van Inter Miami is Xavi Asensi, die eerder tien jaar lang een bestuurlijke functie bij Barcelona vertolkte. Hij is trots dat zijn ex-club naar Florida afreist. ''We willen onze regio op de kaart zetten als een voetbal-epicentrum. We zijn trots om deze wedstrijd te spelen voor ons gepassioneerde en multiculturele publiek.''

Foto: www.fcbarcelona.cat