Nieuws Januari 2023

Tegenstander Copa bekend

De wedstrijd die op 17, 18 of 19 januari buitenshuis wordt gespeeld

FC Barcelona is bij de loting van de laatste zestien van de Copa del Rey gelinkt tegen Ceuta, zo bleek zaterdag uit de loting. De wedstrijd wordt op 17, 18 of 19 januari buitenshuis gespeeld, in de Spaanse enclave aan de Noord-Afrikaanse kust.

Ceuta is de enige overgebleven ploeg in de competitie die uitkomt in de Primera RFEF van het derde niveau.

Mocht Barça doorgaan naar de kwartfinales, dan zouden ze de week erna hun volgende wedstrijd in de competitie spelen.

Derde bijeenkomst

Dit wordt de derde keer dat Barça in de beker tegenover Ceuta staat. De eerste ontmoeting was in de ronde van 32 in 2001, die ook over een enkele leg werd gespeeld. Onder leiding van Serra Ferrer won Barça met 3-0 in Noord-Afrika dankzij doelpunten van Alfonso en Patrick Kluivert.

Ze ontmoetten elkaar ook in de laatste 32 van de editie 2010/11. Barça won met 2-0 in het Estadio Alfonso Murube met doelpunten van Maxwell en Pedro, en vervolgens met 5-1 in de terugwedstrijd in Barcelona, met doelpunten van Nolito, Milito, Pedro, Bojan en Messi.