Nieuws Juni 2022

Een seizoen als geen ander

Doordat het WK gespeeld wordt van 21 november t/m 18 december ziet het seizoen 2022/2023 er heel anders uit voor FC Barcelona (en alle andere clubs).  Zo ziet het seizoen eruit:

1. Start La Liga: 12 augustus. Alle ingrediënten zijn aanwezig om de titel voor de 26e keer te pakken. Hou de media in de gaten voor de komende transfers (Frenkie de Jong?).

2. Start Champions League: 6 september. Finale in Istanbul. Lang zag her er naar uit dat Barca de CL niet zou gaan halen. Maar met een fabuleuze eindsprint van het team van Xavi, werd de 2e plaats alsnog bereikt.

3. Start Copa del Rey: 19 oktober. Waarschijnlijk een bye voor de teams die de Spanish Supercup spelen. Huidige bekerhouder: Real Betis.

4. Tussenstop La Liga: 9 november. Ter voorbereiding op het WK hebben alle 32 landen ongeveer 12 dagen de tijd om zich voor te bereiden.

5. Start WK: 21 November. Finale 18 december. Openingswedstrijd: Senegal – Nederland. Andere tegenstanders voor Oranje in de groepsfase: Qatar, Ecuador. Tegenstanders Spanje in de poulefase: Duitsland, Japan, Costa Rica of Nieuw-Zeeland. Gemiddelde temperatuur: 29*C. Hou rekening met het tijdsverschil!!

6. Start vervolg La Liga: 29 december (na een kleine onderbreking).

7. Start Spaanse Super Cup: 11 januari. Plaats van handeling: Saudi-Arabië. Finale 15 januari. Deelnemende teams: Barca, Betis, Real Madrid en Valencia.

8. Finale Copa del Rey: 29 april.

9. Einde La Liga: 4 juni.

10. Finale Champions League: 19 juni 2023.

Een compleet ander seizoen dan normaal. Laten we hopen dat Nederland en Spanje elkaar treffen in de finale.

Foto: fcbarcelona.com