Nieuws Mei 2010

Eerste stap richting prolongatie van de titel

Dinsdagavond staat de wedstrijd tegen Tenerife op het programma. Bij winst zet het team van Pep Guardiola een eerste stap richting prolongatie van de titel. Tenerife is nog verwikkeld in de strijd tegen degradatie en zal daarom proberen om een punt mee te nemen uit Camp Nou. Ondanks de 0-5 uitoverwinning bij Tenerife, waarschuwde Guardiola de spelers dat het geen makkelijke pot zal worden. Hij eist dan ook uiterste concentratie van spelers.

Maar tegen Tenerife kunnen er bij winst ook weer records worden verbroken. Het clubrecord van 28 gewonnen wedstrijden in één seizoen kan verbeterd worden, maar ook het record aantal punten in de Primera División kan verbeterd worden. In de wedstrijd tegen Villarreal werd het hoogste aantal punten, 90, al geëvenaard en tegen Tenerife kan dit dus verbeterd worden. Dit record is momenteel nog in handen van de rivaal Real Madrid, die dit record in het seizoen 1996/97 behaalde.

Tegenstander Tenerife staat op dit moment 18de in de Primera División en verkeerd daarmee in ernstige degradatiezorgen, Maar Tenerife is de laatste weken bezig met een opmars. In de laatste vijf wedstrijden pakte de ploeg tien punten. En nummer dertien staat maar drie punten boven Tenerife, dus de ploeg zal er alles aan doen om bonuspunten mee te nemen naar huis.

Guardiola kan over een bijna fitte selectie beschikken. Alleen Iniesta is geblesseerd. Of Abidal al meespeelt, is nog onzeker, ondanks dat hij de afgelopen dagen met de groep meegetraind heeft.
De wedstrijd is dinsdagavond vanaf 20:00 uur te zien op sport1