Nieuws Mei 2023

27e landstitel!!

Uitzinnige vreugde na het behalen van het 27e kampioenschap in het bestaan van FC Barcelona. Op het veld en in de kleedkamer. Xavi was gespannen vooraf maar dat viel van hem af na het laatste fluitsignaal. Eindstand: 2-4. De winst betekent een voorsprong van 14 punten met nog 4 wedstrijden te gaan. Campeones!!

Barça (in de 88e derby) begon in de sterkste opstelling en met veel druk op het doel van Espanyol. Geen geblesseerden en geen geschorsten. Al na 6 minuten een kans voor Pedri. Jammer genoeg raakte hij de bal niet helemaal goed en ging deze poging net naast. In de 10e minuut de 0-1 door Lewandowski (met de knie). Robert’s 20e doelpunt.

Barça ging op zoek naar meer doelpunten. Frenkie de Jong was de grote man. In de 20e minuut de 0-2 door Balde. Na een half uur spelen was het balbezit voor Barça 71%. In de 40e minuut de 0-3 door Lewandowski; alweer zijn 21e doelpunt.

Na rust bleef Barça op zoek naar meer doelpunten. En dat gebeurde dan ook in de 53e minuut: 0-4 door een kopbal van Koundé (assist Frenkie). Daarna werd het tempo lager en de scherpte minder. Alba kwam voor Aroújo en Dembélé kwam voor Raphinha. In de 73e minuut de 1-4 door Puado en later in de wedstrijd de 2-4 door Joselu. Op dat moment hadden al vele supporters het stadion verlaten.

Fati kwam nog voor Gavi en Alonso voor Christensen. Barça vond het prima zo en speelde de wedstrijd professioneel uit.

Einde wedstrijd: reservespelers renden het veld op, Xavi werd luid bejubeld, de spelers vielen elkaar in de armen, de complete staf nam deel aan het kampioensfeest. 1e kampioenschap voor een aantal spelers (waaronder Frenkie). Het feest werd voortgezet in de kleedkamer. Gelukkig hebben we de foto’s nog.

Namens de Fan Club Barcelona van harte gefeliciteerd met het behalen van het kampioenschap!! Dik verdiend!! We zien jullie terug in de Champions League!!

Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Balde, Christensen (74"Alonso), Koundé, Araújo (62"Alba), Frenkie de Jong, Pedri, Sergio Busquets, Gavi (74"Fati), Raphinha (62"Dembélé), Lewandowski

Foto: fcbarcelona.com

Gerelateerd nieuws