Nieuws April 2015

Enrique succesvoller dan Pep

In de geschiedenis van FC Barcelona was er eerder geen hoofdcoach succesvoller dan Luis Enrique in de eerste 50 wedstrijden voor de club.

Onder leiding van Luis Enrique won Barça maar liefst 42 van de 50 duels, meer dan voormalige succesvolle Barça-coaches Helenio Herrera en Pep Guardiola.

Met Helenio Herrera op de bank won
FC Barcelona 40 van de eerste 50 wedstrijden, werd er 5 keer gewonnen en verloren de Catalanen 5 maal. Pep Guardiola noteerde 37 overwinningen, 8 remises en 5 verloren duels na 50 wedstrijden als hoofdcoach van FC Barcelona; precies dezelfde uitslagen als Gerardo 'Tata' Martino na zijn eerste 50 duels als Blaugrana coach. Het Dreamteam van Johan Cruijff startte hun successen zelfs met slechts 31 overwinningen, 13 gelijkspelen en 6 verloren duels.

De 42 overwinningen met Luis Enrique als hoofdcoach zijn als volgt opgebouwd:
25 voor La Liga
09 in de Champions League
08 Copa del Rey overwinningen

Overigens met een gigantisch aantal doelpunten: 143 voor en het Barça van Luis Enrique incasseerde slechts 31 tegentreffers.