Nieuws Mei 2017

Enrique houdt hoop op titel

Na afloop van de 1-4 zege op Las Palmas heeft Luis Enrique tijdens de persconferentie zijn licht laten schijnen op de kampioenskansen van FC Barcelona. FC Barcelona staat momenteel op een eerste plaats in La Liga, maar in punten staat de ploeg gelijk met aartsrivaal Real Madrid. De club uit de hoofdstad heeft echter nog wel een duel minder gespeeld, en dus heeft Real aan 4 punten in de laatste twee duels genoeg om kampioen te worden. Luis Enrique houdt hoop op de titel.

''Het doel is om onze laatste thuiswedstrijd tegen Eibar te winnen. Real Madrid heeft nog twee duels te gaan in stadions waar wij verloren. Als wij verslagen kunnen worden door Celta en Málaga kan ieder team dat'', sprak de oefenmeester. Over de wedstrijd tegen Las Palmas was hij tevreden. ''Ik ben zeer tevreden gezien de omstandigheden van deze wedstrijd. Mascherano haakte geblesseerd af dus moesten we een wijziging doorvoeren. Gelukkig speelde Marlon goed. Hij hielp het team erg en oogde ontspannen. We waren alert, ondanks het goede spel van Las Palmas, en gelukkig hebben we de drie punten binnen.''

Enrique gaf middenvelders Sergio Busquets en André Gomes nog wat complimenten, voor hij de persconferentie verliet. Barcelona zal zich nu gaan focussen op de laatste speelronde van La Liga. Barcelona speelt op 21 mei de laatste wedstrijd tegen Eibar, en dan zal ook de Spaanse titelrace beslist worden.