Nieuws April 2014

Eusebio: “Het motiveert enorm”

Zaterdag om 19:00 uur staat het team van Eusebio Sacristán een Catalaans duel te wachten in het
Mini Estadi. Barça B coach Eusebio stond vrijdag na de training de pers te woord en verklaarde:
“De situatie van de twee teams in de competitie is geheel verschillend, maar de speelwijze vertoond veel gelijkenissen. Girona speelt ook met veel dynamiek en is daardoor een gevaarlijke tegenstander.”

Barça B is 7 wedstrijden op rij ongeslagen en kan daar tegen de nummer voorlaatst van de Segunda División wellicht de achtste aan toevoegen. De talenten van FC Barcelona bezetten met 51 punten momenteel de vijfde plek op de ranglijst achter Deportivo de La Coruña (60 punten), Eibar (55), Las Palmas (54) en Recreativo (51). Overigens heeft Tenerife ook 51 punten, maar een minder doelgemiddelde dan Barça B. “We staan op een positie die lijfsbehoud garandeert en dat is enorm motiverend. We willen heel graag komend seizoen ook in de Segunda División voetballen.”

“Girona zal het ons moeilijk maken. Ze spelen aanvallend en we zullen hard moeten werken om stand te houden in de verdediging”, vervolgde Eusebio. “Het zal een andere wedstrijd worden dan vorig seizoen (4-4 red.) We zijn goed in vorm en zullen tot het einde blijven strijden voor de overwinning”, aldus de coach.

De selectie zal zaterdag bestaan uit de volgende 19 spelers, inclusief twee kersverse Europees kampioenen van het Juvenil A team, Adama Traoré en
Munir El Haddadi. De volledige wedstrijdselectie: Miguel Bañuz, Jordi Masip,
Sergi Gómez, Carles Planas, Ilie Sánchez, Jean Marie Dongou, Javier Espinosa, Alejandro Grimaldo, David Babunski, Edgar Miguel Ié, Frank Bagnack,
Sergi Samper, Denis Suárez, Daniel Nieto, Edu Bedia, Adama Traoré,
Sandro Ramírez en Munir El Haddadi.