Nieuws Augustus 2014

Rakitic: “Het is veel makkelijker om met de besten ter wereld te spelen”

Na de 3-0 winst op Elche, waren diverse spelers die de pers te woord wilden staan. Rakitic maakte zijn officiële debuut bij Barça en zei na afloop dat “het is zo veel makkelijker te spelen naast de beste spelers ter wereld, maar dit was slechts de eerste stap. Ik moet nog een hoop doen. Luis Enrique heeft alle details uitgewerkt, maar er moet nog veel worden verbeterd.” Maar de Kroaat weet dat hij er nog lang niet is en zei nog: “Ik wil mijn voetbal spelen, maar ik zal niet alles gratis krijgen. Ik moet er hard voor werken.” Verder vertelde hij nog dat ze een moeilijke wedstrijd hadden verwacht, daarom was het knap dat Barça de wedstrijd met 10 man kon controleren.

Naast de Kroaat, reageerde de Braziliaan Dani Alves ook nog even. Volgens hem had het team een behoorlijke sprong voorwaarts genomen, omdat de spelers goed in zich hadden opgenomen wat Luis Enrique wilde zien. De spelers waren allemaal blij. Ook had hij nog lovende woorden voor Munir: “We moeten kijken naar Munir, want hij heeft een grote toekomst voor zich. Hij is bescheiden, maar met hard werken krijgt hij wat hij verdient. Het is een genot om hem in het team te hebben.”

Marc Bartra melde zich bij de pers met ook alleen maar positieve teksten. “Het hele team speelde goed en we gaan met een goed gevoel naar huis. We werken er elke dag hard voor en Enrique heeft geen favorieten. Hierdoor heeft iedereen even veel kans om te spelen, we moeten hem dus laten zien, hoe graag we willen spelen”.

Natuurlijk reageerde ook Luis Enrique zelf. Hij was over de speelwijze van het team, meer dan tevreden. Hij vond het belangrijk dat de debutanten een leuke avond hadden gehad. Ook was de trainer blij om te zien dat Lionel Messi weer in topvorm was “Messi is de beste speler in de wereld” straalde hij. Maar ook had hij mooie woorden voor de man waar iedereen het over had na de wedstrijd, Munir. “Munir breekt met zijn snelheid de verdediging open, dat is zeer moeilijk te verdedigen”, als dus de gelukkige trainer. Al met al, was het een zeer, zeer geode dag en Luis Enrique was blij om te kunnen zeggen: “De Barça-fans zijn gelukkig naar huis gegaan.”