Nieuws Juli 2019

Frenkie de Jong gepresenteerd

Frenkie De Jong was vrijdag een drukbezette man, hij werd gepresenteerd als een speler van FC Barcelona,tekende zijn contract bij de club, droeg het clubshirt voor de fans en reageerde op vragen tijdens een avondconferentie.

Officieel gepresenteerd

In de loge President Suñol, vergezeld door Josep Maria Bartomeu, zette De Jong zijn handtekening op papier op een contract dat hem de komende vijf seizoenen bij FC Barcelona zal houden. De voormalige Ajax-speler stak toen zijn nieuwe shirt omhoog, met 'F. De Jong 'op de keerzijde, om naast zijn familie en leden van het bestuur te poseren.

Op het veld in Camp Nou

Vanaf dat moment vertrok het Nederlandse talent naar het veld in Camp Nou, waar 19 850 fans samenkwamen om de nieuwe ster persoonlijk te zien. Met de bal aan zijn voeten toonde De Jong zijn hooghoud skills en dribbelde naast de kinderen van de FCB Escola voetbalschool, voordat hij het FC Barcelona-embleem op zijn shirt kuste.

De twintigste speler uit Nederland die zich bij FC Barcelona voegde, sprak de menigte toe en erkende dat "Het Camp Nou geweldig is, en ik kan niet wachten om hier te beginnen." Het gevoel was wederzijds, aangezien de aanwezige supporters een speler toejuichten die veel belangstelling heeft getrokken.

Foto:www.fcbarcelona.com