Nieuws Juni 2024

Frenkie niet naar het EK

Door een langslepende enkelblessure moet Frenkie helaas het EK aan zich voorbij laten gaan. Een enorme tegenvaller voor bondscoach Ronald Koeman en de rest van de Oranje selectie. Ian Maatsen is opgeroepen als zijn vervanger.

Alle zeilen zijn bijgezet, door zowel FC Barcelona als de medische staf van Oranje, om Frenkie fit te krijgen. Helaas niet gelukt. Frenkie is natuurlijk een unieke speler. Hij lokt spelers waardoor er in de aanval ruimte ontstaat. De grote vraag is wie hem gaat vervangen op het middenveld.

Het elftal zal een stapje extra moeten doen. En dat deden ze door een 4-0 overwinning op Canada en een 4-0 overwinning op IJsland in de uitzwaaiwedstrijd. Canada en IJsland zijn niet bepaald toplanden maar de resultaten waren goed.

Polen, onze 1e tegenstander, heeft het niet getroffen. Blessures voor Lewandowski, Milik en Swiderski. Lewandowski viel uit in de oefeninterland tegen Turkije. De Poolse bondscoach Probierz verwacht Lewandowski as. zondag gewoon aan de aftrap tegen Nederland (15:00 uur).

Andere tegenstanders in de poule van Oranje: 21-6 Frankrijk en 25-6 Oostenrijk

Onderstaand een overzicht van vriendschappelijke wedstrijden waaraan spelers van Barça meedoen (indien opgesteld of ingevallen):

3-6 Duitsland – Oekraïne 0-0

4-6 Portugal – Finland 4-2

5-6 Frankrijk – Luxemburg 3-0

Spanje – Andorra 5-0

6-6 Nederland – Canada 4-0

7-6 Duitsland – Griekenland 2-1

Polen – Oekraïne 3-1

8-6 Portugal – Kroatië 1-2

Spanje – Noord-Ierland 5-1

9-6 Frankrijk – Canada 0-0

10-6 Nederland – IJsland 4-0

Polen – Turkije 2-1

11-6 Portugal – Ierland 20:45 uur

Pau Cubarsí is niet geselecteerd voor het Spaanse elftal.