Nieuws Augustus 2009

Guardiola zoekt nog steeds versterking

Bij zijn aankomst in San Francisco, de laatste stop van Barça in de Verenigde Staten van America, heeft Laporta verzekerd dat de directie “altijd zal proberen te voldoen aan het door de trainer gevraagde” en hij voegde daaraan toe dat de club werkt aan het afsluiten van de door Guardiola gevraagde transfers. De trainer van Barça heeft de directie laten weten dat hij graag een centrum verdediger zou willen hebben (de Oekraïner Dmytro Chygrynskiy van Shakhtar is de belangrijkste kanshebber) en wanneer mogelijk ook een stugge centrum speler en een linksbuiten zou willen hebben. De namen die het meest met Barça in relatie worden gebracht zijn: Javier Mascherano (Liverpool) en Juan Mata (Valencia). Daarnaast prees Laporta het elftal voor de “sensatie” die het te weeg brengt gedurende het voorseizoen dankzij haar “spectaculaire spelers” waar hij aan toevoegde dat zowel in als op het veld de club “een grote indruk achterlaat op alle fronten”.