Nieuws Augustus 2020

Koeman zoekt stijl, succes en een glimlach

In een diepte-interview spreekt de Nederlandse maestro met BarçaTV + over zijn dagen als speler voor de club en bespreekt hij zijn ideeën nu hij terug is als manager.

In een uitgebreid interview met BarçaTV + heeft de nieuwe FC Barcelona-manager, Ronald Koeman, gesproken over zijn visie op het voetbal, en het is er een die heel direct wordt beïnvloed door zijn mentor Johan Cruijff. De Nederlander weet dat het niet alleen om winnen gaat, maar ook om winnen in stijl en bespreekt ook spelers als Leo Messi en Frenkie de Jong.

“Barcelona is als een thuis voor mij. Toen ik eerder terugkwam in de stad, ontbrak er iets, want ik was hier niet om bij FC Barcelona te werken. Nu ben ik hier als coach en daar word ik erg blij van. ”

“Het belangrijkste, of je nu coach, speler of werknemer bent bij Barça, is weten dat je bij de beste club ter wereld bent. Niets is beter. We hebben allemaal het geluk deel uit te maken van deze club. "

Johan Cruijff invloed

“Cruijff was een van de coaches die mij het meeste heeft geleerd, vooral tijdens onze tijd bij het Dream Team. Ik heb niet alleen geleerd om een betere speler te zijn, maar ook een betere coach. "