Nieuws September 2011

Iniesta en van Bommel op persconferentie

Na het tegenvallende resultaat in de competitie staan nu alle ogen gericht op eerste Champions League duel van het seizoen. Dinsdag zal Barcelona het opnemen tegen andere grootheid in Europa AC Milan. Iniesta zat maandagavond aan de persconferentie tafel om zijn licht over het duel te schijnen. Net voor het persmoment werd duidelijk dat Ibrahimovic niet naar Barcelona af zal reizen in verband met een blessure: “Het is zonde dat Ibra niet zal spelen. Je wil het altijd opnemen tegen grote tegenstanders. De afwezigheid zal geen afbreuk zijn op Barça-Milan. Milan is te groot om te vertouwen op een enkele speler”. Iniesta werd ook gevraagd over een andere rossoneri die wel aanwezig zal zijn. Mark van Bommel zal net als de WK finale zijn tegenstander zijn en viel onder andere op door zijn harde spel. “In ons hart zijn we allemaal collega’s. Persoonlijk had ik weinig problemen met hem. Ik ben ook niet bang het duel aan te gaan.  Maar alles is voorbij, en het is goed afgelopen. Mark en ik hebben geen problemen. Ik denk dat we allemaal in goeder trouw handelen”. Iniesta vind dat ze het seizoen erg goed zijn begonnen: “ We hebben twee titels gewonnen, maar ik denk wel dat het beste nog moet komen”. Iniesta baalt van de blessure van Alexis: “ het is een schande voor de speler. Deze blessure is ook schadelijk voor het team en voor hem. Vooral omdat het zo goed ging”.

Kort na Iniesta kwam het eerdere onderwerp van gesprek aan tafel zitten. Ook Mark van Bommel werd geconfronteerd met de WK finale: “De finale is gespeeld. We hebben handen geschud, en je probeert het spel te winnen. Ik heb niets tegen hem”.  Waar in de Spaanse media het kennelijk erg leeft is van Bommel er wel klaar mee: “ Alles is vergeten, het is normaal, gewoon weer voetbal. We kunnen deze wedstrijd niet gaan vergelijken met een duel van meer dan een jaar geleden. Ik denk niet dat Nederland speelde om te vernietigen, we hebben veel wedstrijden goed gespeeld en we konden winnen, punt”.  Van Bommel bestempelt Barcelona als favoriet voor dinsdag avond: “In de afgelopen vijf jaar hebben ze drie keer gewonnen en een keer in de halve finale gestaan. We proberen zo goed mogelijk te spelen, we hebben ook een goed team”.