Nieuws Augustus 2021

Emotionele persconferentie Lionel Messi

Met zijn vrouw en kinderen op de eerste rij heeft Lionel Messi zondag een persconferentie gegeven. Verder waren er tal van spelers, oud-spelers, journalisten, het bestuur en anderen. Buiten stonden honderden supporters om een glimp van Messi op te kunnen vangen. De eerste tranen kwamen bij Messi toen hij zijn mondkapje af deed. Hevig geëmotioneerd en minutenlang niet in staat iets te zeggen. Al zijn prijzen waren uitgestald in de ruimte. Hij geeft aan niet goed te weten wat te moeten zeggen.

“Ik was er van overtuigd om met mijn familie in Barcelona te blijven. Dit is ons thuis. Mijn hele leven ligt hier. Ik kom, na 21 jaar, zeker terug want dit is ons thuis. Ik ben enorm dankbaar, heb alles gegeven. Ik wil iedereen rondom de club bedanken. Het is een voorrecht geweest om bij Barça te mogen spelen”.

“Ik had graag  in een vol Camp Nou afscheid willen nemen. Maar dat gaat helaas niet. Dat ze mijn naam niet konden zingen heb ik erg gemist. Ik hoop dat ik ooit kan terugkeren bij FC Barcelona om de club de allerbeste van de wereld te maken”.
Na deze woorden klinkt een ovationeel applaus in de zaal. Minutenlang. En Messi houdt het niet droog.

Messi vervolgt: “door de regels gaat het helaas niet. Nu gaat alles compleet veranderen. Met mij en mijn gezin zal het goed komen. Veel clubs hebben inmiddels hun interesse getoond (o.a. PSG). De toekomst zal het uitwijzen. Barça blijft 1 van de beste clubs ter wereld met een mooie selectie. Ze zullen zeker overleven. Het plan was om te blijven. Maar het ging niet. Ik ga uiteraard wel voor zoveel mogelijk prijzen. Met betrekking tot het salaris: we hadden een akkoord, ik zou 50% inleveren”.

Aan het einde van de persconferentie klinkt er weer een ovationeel applaus in de zaal. Messi gaat nog op de foto met zijn verzameling aan prijzen. Ongelofelijk zoveel bekers en schalen!!
Messi is een gentlemen: hij heeft tijdens zijn persconferentie niet met modder gegooid. Dat valt hem te prijzen! Grote klasse!! Visca Messi

P.S. Dit is slechts een samenvatting van de persconferentie die ongeveer 3 kwartier duurde.

Foto: fcbarcelona.com