Nieuws December 2019

Miniestadi verdwenen

Na 37 jaar trouwe dienst is het Miniestadi van FC Barcelona niet meer. Het werd in rap tempo afgebroken. Bij de afbraak moest rekening worden gehouden met het 80% recyclen van de materialen. Ook moest aandacht besteed worden aan de flora en fauna. Met name het verwijderen van een kolonie vleermuizen was een hele klus. Ze hebben het allemaal overleefd!

Het stadion, gebouwd in 1982 (bouw duurde 9 maanden), was de thuishaven van FC Barcelona B, het vrouwenteam (met onze Lieke Martens) en Europese wedstrijden van onder 19. Er zijn nog interlands gespeeld in het Miniestadi door Andorra. 2 keer zelfs tegen Nederland.

De stoeltjes zijn nu in het bezit van sportscholen en scholen. Hoezo recyclen? Met echt alles is rekening gehouden. Een topclub waardig. Het Estadi Johan Cruyff neemt nu de wedstrijden over. Nog sfeervoller!!

Op de oude plek van het Miniestadi komt nu een sportcomplex en een metrostop (Lijn 9). En zo blijft FC Barcelona zich steeds maar ontwikkelen. Niet alleen binnen het veld maar ook daar buiten.

Foto: Mané Espinosa - La Vanguardia

Gerelateerd nieuws