Nieuws Augustus 2013

Interland in het Mini Estadi

Colombia en Servië spelen woensdag 14 augustus om 20:00 uur een vriendschappelijk interland in het Mini Estadi van FC Barcelona.

Het team van José Néstor Pékerman heeft een goede uitgangspositie voor de kwalificatie van het WK komende zomer in Brazilië. Colombia is een van de sterkste landen in de Zuid Amerika groep. Met 23 punten staan de Colombianen slechts drie punten achter groepshoofd Argentinië, dat wel een duel meer gespeeld heeft.

Sterspeler in het team in Radamel Falcao. De voormalige aanvaller van Atlético Madrid maakte deze zomer de overstap naar AS Monaco. Het oefenduel wordt door bondscoach Pékerman gehouden ter voorbereiding op de WK kwalificatie wedstrijden tegen Ecuador op 6 september en Uruguay op 10 september.

De uitgangspositie van Servië op plaatsing voor het WK in Brazilië is niet zo goed. De Europeanen staan derde in de kwalificatiegroep met negen punten achter op Kroatië en twaalf achter groepshoofd België.

In het Mini Estadi vonden al eerder interland wedstrijden plaats; zowel vriendschappelijk als kwalificatieduels. Zo versloeg het Nederlands elftal daar Andorra op 17 november 2004 met 3-0, treffers Cocu, Robben en Sneijder, in de kwalificatie voor het WK 2006 in Duitsland.

Toegangskaarten zijn via FC Barcelona te koop vanaf 11 augustus.