Nieuws Augustus 2023

Esmee Brugts tekent bij Barça Feminí

Een droom komt uit: een vierjarig contact bij de vrouwen van Barcelona. Niet zo maar een ploeg: ze zijn de besten van de wereld!

Esmee is geboren op 28 juli 2003 in Heinenoord, net 20 jaar oud dus. Een linksbenige aanvaller. Die zijn er niet zoveel. En dat maakt haar uniek, onder meer te zien geweest op het, net afgelopen, WK 2023 voor vrouwen. Ze speelde van 2008 tot 2016 bij de jeugd van Heinenoord. Daarna van 2016 tot 2020 bij Binnenmaas.

In 2020 maakte ze de overstap naar PSV: 54 wedstrijden, 15 doelpunten. Waarvan 15 wedstrijden in de eredivisie en ze scoorde hierin 8 doelpunten. En nu maakt ze de overstap naar FC Barcelona. Wat een mooie carrière!! Ze speelde ook 2 wedstrijden tegen haar nieuwe club: 2 x 4-1 voor Barcelona.

Ze bleef in Zeist niet onopgemerkt. Ze kwam uit voor Oranje O15, O16, O17, O18, O19, de Jong Oranje leeuwinnen. Ze maakte op 16 februari 2022 haar debuut voor Oranje. Net op tijd om mee te doen aan het WK. Op dit WK startte ze in de basis tegen Portugal. Tegen Vietnam scoorde ze haar eerste 2 doelpunten voor Oranje op een eindtoernooi.

En nu dan een vierjarig contract. Tot 30 juni 2027. Met medespelers als: Cata Coll, Irene Paredes, Laia Codina, Aitana Bonmatí, Maria Pérez, Alexia Putellas, Mariona Caldentey, Salma Paralluelo en Ona Battle. Oppermachtig in Spanje en Europa.

Beste Esmee. We wensen je veel succes met dit prachtige avontuur. Laat zien wat je kunt maar geniet ook zeker van de stad Barcelona en zijn wijde omgeving.

Visca Barça!!

foto:fcbarcelona.com