Nieuws November 2023

Zware knieblessure Gavi in interland

Horrorblessure Gavi: zeer waarschijnlijk een afgescheurde kruisband in de rechterknie. Indien dit waarheid is, is het seizoen van Gavi voorbij. Zelfs het EK 2024 komt in gevaar.

Woede bij FC Barcelona omdat Gavi opgesteld werd in een wedstrijd die niets meer te betekenen had. Roekeloosheid van de Spaanse voetbalbond oordelen de Catalanen. Grote verontwaardiging. Volgens bondscoach Luis de la Fuente was Gavi hyperactief en wilde graag spelen: goede spelers rusten nooit. Hoe anders liep het.

Spanje won met 3-1 van Georgië met o.a. Torres en Martínez in de basis. Yamal viel in. Ferran hield als eerbetoon een shirt van Gavi in de lucht (na zijn doelpunt).

Update: uit testen maandagochtend werd waarheid wat bevreesd werd: Gavi heeft een volledige scheuring van de voorste kruisband van zijn rechterknie en daarmee een blessure aan de laterale meniscus. Een operatie volgt.

Barca-spelers in andere kwalificatiewedstrijden:

Christensen heeft zich met Denemarken al geplaatst voor het EK 2024

Joao Cancelo en Joao Félix wonnen met Portugal van IJsland (2-0) en Liechtenstein (0-2)

Jules Koundé bleef op de bank bij de 14-0(!) overwinning van Frankrijk op Gibraltar. Zijn verdedigende kwaliteiten waren niet nodig in deze eenzijdige wedstrijd.

Gúndogan speelde de hele vriendschappelijke wedstrijd (als aanvoerder) met Duitsland tegen Turkije. Teleurstellend resultaat voor de Duitsers: 2-3 verlies.

Lewandowski speelde met Polen de volle negentig minuten. Tegen de Tsjechen werd het 1-1. Deelname aan het EK is onzeker voor Polen. De enige kans is nog via de play-offs.

Spanje onder 21: Pablo Torre scoorde 1 van de 2 doelpunten tegen Hongarije onder 21. Torre kwam in de 62e minuut Fermín Lopéz vervangen. 4 wedstrijden, 12 punten

Cyprus – Spanje 1-3 met Gavi en Yamal in de basis. Doelpunt van Yamal. Later vervangen door Torres. Door dit resultaat plaatste Spanje zich voor de eindrondes.

Ronald Araujo maakte zijn 1e doelpunt voor Uruguay tegen Argentinië (0-2 Uruguay). Uruguay heeft nog alle kans zich te plaatsen voor het Zuid-Amerikaanse kampioenschap.

We houden u op de hoogte van de situatie m.b.t. Gavi

Foto: fcbarcelona.com