Nieuws Juli 2008

Laporta blijft nipt overeind

De eerste officiële cijfers rond het referendum liegen niet over de impopulariteit van voorzitter Laporta. Met een opkomst van meer 30% van de socios bleef het ‘Sí’ voor hernieuwde verkiezingen op 61% steken, daar waar een 66% vereist was. 37% van de socios stemden met ‘No’ voor het aanblijven van Laporta en een kleine 2% stemden blanco.
Laporta blijft met deze uitslag in het zadel, maar krijgt wel een klap te verduren. Er zal veel moeten gebeuren wil Laporta de socios weer voor zich winnen.
De hele dag hing er rond Camp Nou een onwerkelijke sfeer. Laporta, bijgestaan door Johan Cruijff kreeg veel verwensingen naar zijn hoofd geslingerd toen hij wilde stemmen. Oud voorzitter Núñez daarentegen kreeg veel bijval. Hij verscheen voor het eerst na zijn aftreden in 2000 ten tonele en liet er geen twijfel over dat zijn voorkeur uitging naar nieuwe verkiezingen. Hij had het helemaal met het huidige bestuur gehad.