Nieuws Augustus 2013

Martino heeft een luxe probleem

Woensdagavond om 23.00 uur staat de return van de Supercopa op het programma. FC Barcelona ontvangt Atlético Madrid in Camp Nou. Het is nog de vraag wie er gaan spelen voor Barça.

Gerardo 'Tata' Martino liet dinsdagavond op de persconferentie nog niks los over zijn opstelling. De Argentijnse oefenmeester dubt over een luxe kwestie. Neymar met Lionel Messi samen laten starten? Of toch de Braziliaanse dribbelaar laten invallen om zo net als vorige week iets te forceren? Een voetballer wil altijd spelen en vooral grote wedstrijden als deze strijd om de Spaanse Supercup weet ook een voetbaldier als Martino "Mensen willen net als ik die twee samen zien, maar ik moet zeker zijn dat Neymar niet slechts één duel beslissend is maar voor de komende jaren. Hij is er wel klaar voor om aan de aftrap te komen, maar ik zal woensdag een besluit nemen. Neymar kan niet wachten om te spelen met Messi. Dat is zijn grote wens. Ik denk dat we er goed aan hebben gedaan om hem zich aan te laten passen en te integreren."

In de heenwedstrijd kwam FC Barcelona er maar moeilijk doorheen tot Neymar met een kopbal de 1-1 binnen kopte. Met zijn kwaliteiten lukte het al beter om de Madrileense verdediging te laten wankelen, maar omvallen deed Atlético niet. Het team van trainer Diego Simeone speelde georganiseerd en met het zogeheten mes tussen de tanden. Dit hielden zij goed vol maar of het Los Colchoneros ook in Camp Nou lukt om de boel gesloten te houden is de vraag. De laatste zeven ontmoetingen tussen beide clubs in Camp Nou eindigden in een overwinning voor Barça. De Blaugranas vonden maar liefst 28 keer het net, Atlético maar 5 maal.

Messi zit bij de wedstrijdselectie. De Argentijn heeft de afgelopen dagen hard gewerkt om te herstellen van zijn bovenbeenblessure. Adriano die zondag nog op geweldige wijze wist te scoren bij Málaga moet woensdag verstek laten gaan wegens een blessure. Derde keeper Oier Olazábal en middenvelder Jonathan Dos Santos zijn buiten de selectie gelaten. Martín Montoya is wel weer geselecteerd maar het zou zomaar kunnen dat de verdediger de laatste afvaller is. Martino moet namelijk nog een speler op de tribune laten plaatsnemen.

De wedstrijd begint om 23.00 uur en is te zien op Sport 1. Maar natuurlijk doet Fan Club Barcelona verslag via Twitter! Alle hoogtepunten worden getweet en na afloop is er een verslag te lezen op de website.