Nieuws Mei 2018

Valverde heeft waardering

FC Barcelona heeft in Ciutat de Valencia, met 5-4 van Levante verloren. Met deze nederlaag kwam er een eind aan hun ongeslagen status in La Liga. De teller blijft steken op 43 wedstrijden.

Valverde sprak na de wedstrijd op de persconferentie: “We zijn teleurgesteld dat we onze ongeslagen status niet tot het eind van de competitie hebben kunnen volhouden, maar we moeten waarderen wat we dit met het team hebben bereikt. Dit record behalen lijkt makkelijk, maar dat is het niet. Het is afhankelijk van vele factoren, het is normaal dat er dagen zijn waarop het niet werkt en waarop alles in het voordeel van de tegenstander uitvalt.”

Valverde vervolgt: “Het was een aparte wedstrijd en Levante was zeer effectief, ze deden ons pijn met 3 messcherpe counters. De reactie van het team was goed en we gaven niet op, we waren zelfs dichtbij een gelijkspel. Als we een wedstrijd willen domineren zullen we ook het hoofd moeten kunnen bieden aan deze tegenaanvallen, want je kunt de deur niet zo open laten staan zoals wij deden.”

Als slotwoord voegt Valverde toe: “We gingen de rust in met het gevoel dat we de wedstrijd konden omdraaien, echter Levante stak in grootse vorm en verraste ons gelijk in het begin van de 2de helft. Hiervoor verdienen zij de lof.”

Foto: www.fcbarcelona.com