Nieuws Oktober 2011

Maxwell: “Messi is uniek”

De Braziliaanse verdediger, een van de weinige spelers die geen internationale verplichtingen had de afgelopen dagen, zei dat er op dit moment geen speler te vergelijken is met Leo Messi. “Uiteindelijk zal hij ook triomferen met zijn nationale team.”

Hoewel Argentinië met 1-9 verloor van Venezuela, heeft Maxwell absoluut geen twijfels over Leo Messi. “Ik denk dat hij zijn kwaliteit al heeft bewezen bij zowel Barça als Argentinië. Hij heeft andere teamgenoten en zij spelen een ander spel. Je kunt de twee niet vergelijken, het is als een andere wereld, maar ik weer zeker dat hij met Argentinië zal zegevieren.” In dat opzicht wees hij elke vergelijking met Neymar of een andere speler af. “Messi valt op dit moment niet te vergelijken.”

Maxwell liet weten dat hij zelf weer langzaamaan fit wordt, nadat hij een deel van het pre-seizoen moest missen wegens een blessure. “Het was heel vreemd om het werk van het pre-seizoen niet te hebben gedaan. Het vereist veel om weer fit te worden, maar de onderbreking van afgelopen maand heeft me geholpen om hard te trainen en weer in goede vorm te raken. Ik vond het heel moeilijk om al die minuten van het pre-seizoen te hebben moeten missen. Nu ben ik echter blij, omdat ik geen fysieke problemen meer heb.”

Over de internationale onderbreking, die altijd weer zijn sporen achterlaat, zei Maxwell dat het ook een positieve kant kan hebben. “Het is niet gemakkelijk om een training voor te bereiden voor vier spelers. We hebben bijna een week samen met de reserves getraind, en het tempo van de training was heel goed. Het is nooit hetzelfde, maar we moeten trainen om fit te worden. Een onderbreking kan ook zijn voordelen hebben. Het helpt sommige spelers met hun fitheid, terwijl anderen even kunnen rusten middenin een serie intensieve wedstrijden.”

De fullback gelooft dat het allerbelangrijkste is dat “alle internationals terugkomen in goede vorm” voor de wedstrijd van zaterdag tegen Racing, en alle anderen die daarop zullen volgen.