Nieuws September 2016

Messi drie weken uit de running

De impasse tussen FC Barcelona en Atlético Madrid (1-1) van afgelopen woensdag heeft Barça een nare bijsmaak bezorgd. In de tweede helft scheurde Lionel Messi een spiertje en moest noodgedwongen gewisseld worden, terwijl een overvol Camp Nou zijn naam scandeerde.

Medische testen hebben uitgewezen dat Messi drie weken uit de roulatie zal liggen. Barça moet het daarmee zonder de Argentijnse wereldspeler doen in de drie wedstrijden die nog gespeeld worden voor de internationale onderbreking: de competitiewedstrijden tegen Sporting de Gijón en Celta de Vigo, en de Champions League wedstrijden tegen Borussia Mönchengladbach.

Tot de wedstrijd tegen Atlético Madrid had Messi acht doelpunten gescoord in de 570 minuten die hij tot dusver dit seizoen maakte in Barça-tenue. Ook voor Argentinië was hij trefzeker, want hij scoorde de enige goal in de 1-0 zege op Uruguay.

Beterschap, Messi!