Nieuws November 2008

Messi niet bij debuut Maradona

Leonel Messi zal volgende week woensdag niet mee doen met het Argentijnse elftal in en tegen Schotland. De vriendschappelijke wedstrijd, waarbij Maradona als coach zijn debuut zal maken, gaat aan zijn neus voorbij als gevolg van eerdere afspraken met de technische staf van Barcelona.

Een en ander komt voort uit de beslissing van afgelopen augustus om Messi groen licht te geven met het Olympische elftal van Argentinië mee naar Peking te sturen. Als tegemoetkoming zou Messi dan de oefenwedstrijd tegen Schotland overslaan om zich zelf niet al te veel te belasten in deze drukke periode in het seizoen.

Messi krijgt maandag en dinsdag vrij, net als de rest van de selectiespelers die geen EK of WK kwalificatie verplichtingen hebben.