Nieuws Maart 2024

Debuut Pau Cubarsí !!

Alweer een talent van FC Barcelona die zijn debuut maakte in het Spaanse nationale elftal: de pas 17-jarige Pau Cubarsí kwam in de 83e minuut in het veld in de wedstrijd van Spanje tegen Colombia (0-1). Hij verving Laporte.

Na Lamine Yamal was Pau de op 1 na jongste debutant. Yamal viel in de wedstrijd in de 72e minuut in. Door de komst van Lamine en Pau daalde de gemiddelde leeftijd aanzienlijk!

Ongelofelijk dat twee zo’n jonge spelers nu al geselecteerd zijn voor het Spaanse elftal. Laten we hopen dat ze hun vorm kunnen behouden en mee mogen naar het EK in Duitsland.

Het zou een geweldige sensatie zijn. Spanje speelt in groep B met Kroatië, Italië en Albanië.

Welke spelers van FC Barcelona spelen voor hun land?

• Spanje: Cubarsí en Yamal

• Duitsland: ter Stegen en Gúndogan

• Frankrijk: Koundé

• Brazilië: Raphinha