Nieuws Oktober 2015

Neymar topscorer in La Liga

Heel gewoon is het niet: een voetballer vier doelpunten zien scoren in één wedstrijd. Neymar speelde juist dat klaar in de 5-2 overwinning op Rayo Vallecano in het Camp Nou, een pracht staaltje voetbal van de jonge Braziliaan. Deze prestatie heeft hem tevens de koppositie bezorgd op de topscorerslijst van de Primera División van het seizoen 2015/16.

Met acht doelpunten in evenveel competitiewedstrijden voert Neymar momenteel de lijst aan, nog voor Karim Benzema en Cristiano Ronaldo, die afgelopen zaterdag beiden scoorden in de 3-0 zege op Levante. Dit seizoen heeft Neymar tot dusver gescoord tegen Atlético Madrid, Levante, Celta de Vigo, Sevilla en nu Rayo Vallecano.

Het is niet de eerste keer dat Neymar vier doelpunten heeft gescoord in negentig minuten, maar het is wél de eerste keer dat hij dat heeft klaargespeeld in het Barça-tenue. Vorige keren waren in dienst van zowel Santos FC als het Braziliaanse nationale elftal.

In totaal heeft Neymar 62 goals gescoord in 101 wedstrijden. Twee weken geleden, toen Barça ten onder ging tegen Sevilla, speelde de Braziliaanse dribbelaar zijn honderdste wedstrijd voor de blaugranas. Zijn goal in het Sánchez Pizjuán was niet genoeg om Barça een punt te bezorgen, maar wel om zijn persoonlijke scoorstatistieken op te vijzelen en Neymar lijkt nog niet van plan te stoppen!