Nieuws Juli 2020

Suárez wil La Liga winnen

De Uruguayaanse spits houdt vol dat als Barça de competitie niet wint "er geen excuses kunnen zijn, ons lot was in eigen handen"

Luis Suárez heeft de laatste gebeurtenissen van de club besproken in een interview met de lokale sportdagbladen Sport en Mundo Deportivo, en zei dat "Barça de laatste twee Liga-wedstrijden moet winnen omwille van trots en prestige", terwijl hij een zelfkritische houding aanneemt kijkend hoe de titelrace is verlopen.

Persoonlijke gevoelens

“Ik ben vol enthousiasme teruggekomen van een blessure en wil het team graag helpen”. 'Het was moeilijk om terug te keren zoals ik, na een lockdown. Thuis trainen is niet hetzelfde als bij de club met de fysio Juanjo ”. “Ik ben me ervan bewust dat mijn speeltijd gereguleerd moet worden. Ik mag niet eigenwijs zijn en verwacht altijd te spelen ".

La Liga

“De manier waarop we in Villarreal speelden is de juiste als je trofeeën wilt winnen. We moeten zelfkritisch zijn over de dingen en ons voorbereiden op de dingen die komen gaan ”. "We wisten dat ons lot in eigen handen was, dus er kunnen geen excuses zijn". "Barça moet omwille van trots en prestige onze laatste twee Liga-wedstrijden winnen en daarna onze focus verleggen naar de Champions League".

Champions League

'We moeten klaar zijn voor een zware strijd om de Champions League te winnen. We moeten beginnen met 1000% te focussen op Napoli en vervolgens op degene die we daarna zullen ontmoeten ”. "Fysiek en technisch weet dit team te vechten wanneer het moet".

Leo Messi

"Ik kan Leo Messi niet voorstellen in een ander team dan Barça".

Ladislao Kubala

'Kubala heeft geschiedenis geschreven bij deze club. Ik ben gewoon een andere speler ". “Ik ben trots dat ik een plaats heb gevonden in de clubgeschiedenis. Ik was erg blij om in de top tien van de doelpuntenmakers aller tijden te staan, terwijl ik in de top 3 echt geruststellend ben met het oog op de toekomst en me helpt het werk te waarderen dat ik heb gedaan voor de club waar ik altijd voor wilde spelen ” . "Ik denk niet dat ik me ooit had voorgesteld dat record te breken. Ik kwam net hier in de hoop het team te helpen ”.

De toekomst

'Ik heb nog een jaar op mijn contract en de mogelijkheid om er nog een te nemen. Ik probeer altijd behulpzaam te zijn en geen problemen te creëren. Ik hoop dat de club zich kan blijven ontwikkelen en jonge spelers kan binnenhalen om te laten zien waarom Barça de beste club ter wereld is ”. "Zolang ik de kans krijg en mijn statistieken mij ondersteunen, zal ik blijven strijden voor een plaats. Maar het doen voor de club en mijn teamgenoten, dat is het belangrijkste ”.

Bericht voor de fans

'We moeten elkaar helpen om de wereld terug te krijgen zoals ze was. We willen geen mensen meer verliezen, omdat het zo pijnlijk is ". "We willen de fans wat vreugde geven.

Foto: www.fcbarcelona.com