Nieuws April 2011

Open brief van Rosell

Barça-president Sandro Rosell heeft zich in een open brief direct tot de Barça-fans gewend. De volledige brief kun je hieronder lezen.

Beste leden en fans van FC Barcelona,

Via deze regels wil ik mezelf wenden tot de duizenden leden, fan clubs, en fans van FC Barcelona die naar Valencia reisden om de Spaanse Bekerfinale te vieren, daarbij niet vergetend al die fans die dat niet konden.

Namens het bestuur wil ik onze dankbaarheid en onze oprechte felicitaties aan jullie overbrengen. Ondanks het niet winnen van de beker hebben de Barcelona fans opnieuw laten zien een voorbeeld van geciviliseerde steun voor hun team te zijn, waardoor wij allemaal herinnerd werden aan “de spirit van Basle” en het verstand en enthousiasme van de Catalaanse bevolking.

Dankzij jullie allemaal hebben wij het algemene imago van Barça kunnen versterken, altijd even toegewijd aan fatsoen een zero tolerance beleid jegens geweld, welke essentiële waarden en beleidsprioriteit zijn voor onze club. Woensdag speelden we onze 35e Bekerfinale, 25 daarvan leidden tot de komst van de Beker naar Barcelona. Als FC Barcelona fans zo vaak al hebben laten zien hoe te winnen en onze trofeeën te vieren, dan hebben we woensdag laten zien dat wij ook in een nederlaag kampioenen zijn.

De trots om bij deze geweldige familie te horen brengt ons samen en we zullen alleen maar sterker worden in de toekomst.

We zien deze laatste loodjes van het seizoen tegemoet met de tevredenheid van zij die weten dat onze coachende staf en onze spelers iets buitengewoons neerzetten met het oog op wat er nog komt. Binnen een paar dagen zullen we spelen met twee titels op het spel, de Liga en de Champions League, en zal ons team de maximale steun nodig hebben. Ik ben ervan overtuigd dat wij ze niet zullen teleurstellen.

Lang leve Barça en lang leve Catalonië!

Sandro Rosell – President FC Barcelona.