Nieuws November 2020

Salarisonderhandelingen lopen stuk

De spelersselectie van FC Barcelona en de directie hebben nog geen overeenkomst bereikt met het oog op een voorgestelde salarisverlaging. De clubleiding van FC Barcelona wilt dat de spelers een tijdelijke salarisverlaging accepteren omdat de club zich op financieel gebied in noodweer bevindt. Er is nog geen akkoord, waardoor er nu na dagen van intensieve gesprekken een afkoelingsperiode is aangekondigd tot 23 november. Dan worden de gesprekken hervat en hoopt de club 190 miljoen euro te kunnen besparen door de salarisonderhandelingen. Door de coronacrisis loopt Barça ruim 300 euro aan inkomsten mis en moeten ze dus verder ingrijpen om de schade te beperken. De spelers stellen zich echter logischerwijs niet direct welwillend op, want aan het begin van de pandemie gingen de spelers ook al akkoord met een salarisverlaging van 70%. Over ruim een week worden de onderhandelingen dus hervat, hopelijk met een betere uitkomst tussen beide partijen.

Foto: www.fcbarcelona.cat