Nieuws September 2011

Pep: “Milan komt, dat zegt genoeg”

Josep Guardiola rekent op een ‘zeer aantrekkelijk duel’ met AC Milan. “We mogen blij zijn weer in de Champions League te spelen en helemaal tegen een ploeg als Milan. Ik verwacht een zeer aantrekkelijk duel. Als iets Milan karakteriseert, is het dat ze willen voetballen”, aldus Pep op de clubsite.

“Ons doel is om goed te spelen, de zwakke punten van de opponent bloot te leggen en de wedstrijd te winnen”, vervolgt de succesvolle coach. “De punten in thuiswedstrijden zijn essentieel in de groepsfase. De competitie is het belangrijkst, maar de Champions League is het leukst. Het is een eer de titel te verdedigen. In twintig jaar tijd is het geen enkele club gelukt haar titel te verdedigen. Dat laat zien hoe moeilijk het is.”

Guardiola vindt het jammer dat hij Zlatan Ibrahimović niet treft in Camp Nou. “Het voetbal is van de spelers en de fans willen de beste spelers zien. Ibrahimović is een van de beste spelers ter wereld en bovendien een steunpilaar van Milan. Het is beter om tegen betere spelers te spelen, dat maakt je sterker.”

Ibrahimović gaf eerder dit jaar aan te balen van zijn tijd bij Barça. “Mijn probleem daar was de oorzaak van één man: de 'filosoof'. Ik had met niemand anders een probleem”, aldus de Zweed, doelend op Guardiola. De coach blijft echter netjes. “Voordat hij bij ons kwam, maakte hij al indruk op me. Nadat ik hem leerde kennen was dat alleen maar meer. Hij was heel belangrijk voor ons in het seizoen waarin we met 99 punten kampioen werden. Ik hoor dat hij het goed doet bij Milan. Daar ben ik blij om”, aldus Guardiola.