Nieuws Februari 2014

Piqué: "We zijn in vorm"

Barça verdediger Gerard Piqué heeft maandagavond in Manchester de pers te woord gestaan. De Catalaan is even terug op bekend terein. In 2005 verruilde Piqué de Blaugrana’s voor het Manchester United van Sir Alex Ferguson om drie jaar later wederom tussen deze clubs te wisselen. “Ik was nog maar een klein ventje toen ik bij de MancUnians ging voetballen, maar ik heb hier drie fantastische jaren gehad. Daarom blijft United na Barça mijn favoriete club”, aldus de centrale verdediger.

Maandag is Piqué met de Blaugrana’s in de Engelse stad aangekomen voor de heenwedstrijd in de achtste finales van de Champions League tegen stadsgenoot van de Red Devils, Manchester City. In de voorbereiding op dit duel vertelde de Catalaan het volgende: “Historisch gezien is dit de lastigste wedstrijd voor FC Barcelona in het belangrijste Europese clubtoernooi. Vorig seizoen verloren we met 2-0 van AC Milan.” Ondanks dit vooruitzicht, ziet Piqué de wedstrijd vol vertrouwen tegemoet. “Tata Martino heeft goed werk verricht en in de laatste twee duels hebben we op hoog niveau gevoetbald. We zijn nu in vorm”, verklaarde de nummer 3 van de Blaugrana’s.

Vervolgens werd de verdediger naar de tegenstander van Barça gevraagd. Piqué wist hierover het volgende te melden: “Manchester City heeft een goed en degelijk elftal met heel veel kwaliteit. Dit is mede de verdienste van hoofdcoach Álvaro Negredo, die dit jaar wel heel erg goed bezig is.”

Tot slot werd de Catalaan gevraagd naar de doelstellingen. “We hebben nog 22 wedstrijden in drie maanden. Dit is niet zo heel veel meer, dus we kunnen ons geen misstap meer permiteren. We zullen dus alles, zowel in de competitie als in de Champions League moeten winnen”, vertelde Piqué.