Nieuws April 2016

Rafinha opnieuw in de ziekenboeg

Rafinha was ruim een half jaar uit de roulatie na het afscheuren van zijn kruisbanden, maar de Braziliaanse middenvelder wist zijn comeback te maken in de heenwedstrijd tegen Atlético Madrid in de kwartfinale van de Champions League. Hij speelde ook tegen Real Sociedad, en begon daar zelfs in de basis, maar het jongere broertje van Thiago zal niet meespelen in de return tegen Atlético Madrid. Barcelona reist met een 2-1 zege op zak af naar de Spaanse hoofdstad, maar zal dus zonder Rafinha het Vicente Caldéron moeten betreden. Rafinha heeft namelijk last van een blessure aan zijn bovenbeen. Rafinha heeft een verrekking in zijn rechterdij. Het is onbekend of de middenvelder wel van de partij is in de duels die volgen na de Champions League. Het herstel is afhankelijk van de vorderingen die Rafinha maakt.