Nieuws Maart 2013

Rosell: ‘Vilanova’s gezondheid heeft hoogste prioriteit’

De president van FC Barcelona, Sandro Rosell, is vorige week naar New York afgereisd om zijn steun aan Tito Vilanova te betuigen. De hoofdcoach is in New York voor chemo behandelingen tegen de kanker.

Maandagmiddag heeft president Rosell tijdens een persconferentie de omstandigheden rond Vilanova uitgelegd. “Naar omstandigheden gaat het goed met Tito, ondanks het feit dat hij chemotherapie ondergaat. Zijn gezondheid is onze hoogste prioriteit en hij krijgt zoveel tijd als hij nodig heeft om te herstellen. We staan volledig achter hem”, aldus Rosell. De president vervolgde met: “Dit seizoen is pas geslaagd als hij weer gezond terug is. Daar kan geen landstitel tegenop.” Op de persconferentie werd ook naar de terugkeer van de hoofdcoach gevraagd: “Vilanova is gebrand op zijn terugkeer en is al aan het aftellen. Mogelijk is Tito eind maart weer terug.” Mocht Barça de 2-0 achterstand tegen AC Milan goedmaken, dan zou Vilanova weer terug kunnen zijn voor de heenwedstrijd van de kwartfinales in de Champions League, die 2 en 3 April worden gespeeld.

Rosell maakte tijdens de persconferentie ook een groot compliment naar de technische staf en dan met name Jordi Roura. “We zijn de technische staf en de spelers ontzettend dankbaar. Dit is voor iedereen een zware last om te dragen. De afwezigheid van Vilanova kwam zo onverwacht, daarom willen we Jordi Roura ook bedanken voor de verantwoordelijkheid die hij genomen heeft”, aldus de voorzitter. Hiermee benadrukte Rosell een van de oorzaken van de huidige dip: “We hebben vier en een half jaar briljant voetbal gespeeld, dat geeft veel krediet. Meer dan de drie verloren wedstrijden tegen Real Madrid en AC Milan”, verklaarde Sandro Rosell. De preses vervolgde met: “Ook al is er tijdens deze wedstrijden geen hoofdcoach, dat geeft ons geen reden om de druk op te voeren.”

Tijdens de persconferentie kwam ook de interesse in Neymar ter sprake. “Het klopt dat er interesse is in Neymar, die momenteel uitkomt voor het Braziliaanse Santos. Hij heeft de aandacht getrokken van onze scouts en behoort tot een mogelijke aankoop”, legde de voorzitter uit.