Nieuws Maart 2009

Touré Yaya aangeslagen na ongeval in Ivoorkust

Touré Yaya is aangedaan door het drama dat zich op zondag afspeelde rond de WK kwalificatiewedstrijd Ivoorkust-Malawi. Welliefst 22 mensen kwamen om door paniek die uitbrak nadat te veel mensen in het stadion waren toegelaten. Het is niet de eerste keer dat een dergelijke ramp plaats vond in Afrika. Ook ditmaal verliep de organisatie rond een wedstrijd chaotisch. Ondanks het drama werd de wedstrijd toch gespeeld met als eindresultaat een 5-0 overwinning voor Ivoorkust.

"Dit is een groot tragedie", riep de verdedigende middenvelder, die door een blessure niet deelnam aan de wedstrijd. "Wij zijn er ons als spelers allemaal van bewust wat een toestanden dit in ons land heeft veroorzaakt. We willen graag een boodschap van solidariteit overdragen aan alle landgenoten en nabestaanden van de overledenen."

Ver weg van Ivoorkust speelde ook Dani Alves een WK kwalificatiewedstrijd. Als invaller zag hij zijn land Brazilië teleurstellend met 1-1 gelijkspelen in en tegen Ecuador.