Nieuws Juli 2010

Yaya Touré naar Man City

Yaya Touré gaat Barcelona definitief verlaten. De middenvelder was al in onderhandeling met Manchester City en vandaag bevestigd de website van de Engelse club de komst van de Ivooriaan. De Barcelona website spreekt nog van een voorlopige overeenkomst, alleen wat financiële details moeten worden geregeld. De coach van Man City, Mancini, geeft aan tevreden te zijn: “Het is weer een grote speler die komt, ik ben blij dat Yaya naar ons toe komt. Iedereen weet wat hij kan. Vooral de ervaring bij Barcelona gaat hem belangrijk maken bij ons”. Touré zal bij Manchester's tweede club verenigd worden met zijn broer Kolo Touré. Andere belangrijke spelers zijn Tevez, Adebayor en de eerder aangetrokken Silva. Touré kwam in 2007 van AS Monaco. De verdedigende middenvelder werd al snel een publiekslieveling. In totaal speelde hij 74 duels voor Barcelona.