Nieuws Juni 2010

Touré wellicht sleutelrrol in transfer Fabregas

Het eerste officiële bod van FC Barcelona aan Arsenal om Cesc Fabregas voor 35 miljoen euro over te nemen, is door de club uit Londen in de prullenbak gegooid. Zij vragen bijkans het dubbele, iets dat door Barça als overdreven en niet conform de marktwaarde wordt beschouwd.

Cesc zelf stopt zijn wens om weer naar Barcelona te gaan niet onder banken of stoelen. Hij vraagt zijn werkgever zelfs om enige bereidwilligheid om mee te werken aan een deal, waar beide clubs mee kunnen leven.

Een volgende mogelijkheid is al in het leven geroepen. Barcelona zou bereid zijn om Yaya Touré bij de deal te betrekken. De Catalanen zouden naast Touré dan nog zo'n 10 miljoen bij betalen.

Het is nagenoeg bekend dat de Ivoriaan Touré Barcelona zal gaan verlaten. Hij wenst meer speelminuten te krijgen, maar Guardiola kan hem dat niet beloven. Touré hoeft zeker niet weg en wordt door de technische staf alom geprezen, maar de lange polyvalente middenvelder heeft het na drie seizoenen wel gezien en wil een vaste waarde binnen een elftal.

Chelsea en Manchester City zijn wel geïnteresseerd, maar indien Barça Touré als ruilmiddel in de transfer met Arsenal kan worden gebruikt, is er in beide kampen te spreken van een win-win situatie.