Nieuws Oktober 2015

Villanovense verheugt zich op treffen

CF Villanovense speelt aankomende woensdag om 20:30 uur de thuiswedstrijd tegen Barça. De return in Camp Nou volgt op woensdag
2 december, tijdstip wordt later bekend gemaakt.

De spelers van de tegenstander van Barça hadden zich in kleedkamer in het Romero Cuerda stadion, capaciteit 4.000 stoelen, verzameld om samen live via de website van de Spaanse voetbalbond de loting voor de laatste 32 van de Copa del Rey te bekijken. Coach Julio Cobos ontbrak in de kleedkamer, hij had er voor gekozen om thuis de loting te volgen.

De vreugde was uiteraard groot voor de kleine Spaanse club nadat bekend werd dat ze tegen het grote FC Barcelona mogen aantreden. De ploeg ging zelfs het veld op om de aanstaande grootste dag in de geschiedenis van de hele jonge voetbalclub, opgericht in Villanueva de la Serena in 1992, te vieren.

CF Villanovense, die op het regionale derde niveau van de Segunda División B uitkomt, droomt na eerdere overwinningen tegen Peña Sport en Racing Ferrol, van een gelijkspel tegen Barça. FC Barcelona is niet alleen de regerend kampioen van de Copa del Rey, maar ook met 27 titels de club die het vaakst de Spaanse beker heeft gewonnen.

Voorzitter José Maria Tapia was in de kleedkamer bij de spelers toen Barça uit de koker kwam rollen: "Voor ons als een van de meest bescheiden teams in de Segunda División B is het heel bijzonder om uit te mogen komen tegen de huidige Triplete kampioen. Het is een enorme uitdaging, maar we verwachten heel veel support van de fans. Nu al praten de mensen op elke straathoek in de stad over de wedstrijd."

De bekerwedstrijd wordt woensdagavond live uitgezonden op Sport 1 Extra 1. Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.