Nieuws Juli 2021

Oranje leeuwinnen treffen VS in kwartfinale

Na een eenvoudige zege op China (8-2) zijn de Oranje vrouwen doorgedrongen tot de kwartfinales van het Olympisch voetbaltoernooi. In de eerste wedstrijd werd Zambia met 10-3 verslagen en in de tweede wedstrijd was er een gelijkspel tegen Brazilië. 3 wedstrijden, 7 punten; 21 doelpunten voor en 8 tegen. De kwartfinale tegen de VS wordt as. vrijdag om 13.00 uur gespeeld. Deze wedstrijd wordt een herhaling van de WK-finale.

“Onze” Lieke Martens was tegen China goed voor 2 doelpunten. Een rake kopbal net na de rust en een doelpunt in de 70e minuut. En zo was Lieke weer goed op dreef. Ze speelt dan ook niet voor niets voor FC Barcelona.
De andere doelpunten kwamen op naam van van de Sanden, Beerensteyn (2x), Miedema (2x) en Pelova.
Sarina Wiegman hield Miedema en van der Gragt buiten de basis. Zo kreeg van Dongen een plaats in de basiself.

Binnen 12 minuten al het eerste doelpunt voor Oranje. Toch even schrikken toen China kort  daarna de 1-1 scoorde. Beerensteyn sloeg voor de rust nog 2 maal toe: 3-1. Na rust was het Lieke die de 4-1 binnen kopte. Prima doelpunt!!
Bij de 5-1 een assist van Lieke; iets waar ze meestal in uitblinkt. China scoorde nog een keer maar met 3 doelpunten werd de eindstand 8-2. Prima wedstrijd voor Lieke: 1 assist en 2 doelpunten. Als ze deze vorm vasthoudt dan maken de Amerikaanse vrouwen weinig kans. En dat geldt voor het hele team met Miedema voorop (ze scoort erg gemakkelijk).

Revanche voor de WK-finale!!!