Nieuws Augustus 2008

Voorzitter Laporta blijft ook na uitsluitsel Asamblea in het zadel

Het jaarlijkse Asamblea van FC Barcelona heeft zondag uitsluitsel gegeven over het definitief aanhouden van voorzitter Joan Laporta. In het Palau Blaugrana kreeg Laporta 526 stemmen voor en 376 tegen. Veertig afgevaardigden stemden blanco.

Na de nipt overwonnen motie van wantrouwen in het begin van de maand juli had Laporta als tegemoetkoming naar de ontevreden en tegen hem stemmende socios besloten het lot van zijn functie in handen te leggen van het Asamblea. Nadat niet veel dagen na de motie ook nog eens een groot aantal bestuursleden opstapte, moest Laporta, om überhaupt aan de vereiste van een rechtmatig bestuur te voldoen, nieuwe mensen zoeken om in het bestuur de vrijgevallen posities in te vullen. Dit is hem op tijd gelukt en vandaag erkende het Asamblea de nieuwe bestuursleden. De uitslag geeft wel aan dat er nog altijd een tweespalt heerst binnen de gelederen van de club.

Laporta gaf in een speech te weten dat de huidige selectie na twee desastreuze seizoenen honger heeft naar successen en dat het trouw is aan de voetbalidealen die Barcelona zo karakteriseren. Hij vroeg om steun aan het nieuwe project onder leiding van coach Guardiola.