Nieuws Januari 2015

Wedstrijdselectie bekend

Donderdagavond ontvangt Barça in de Achtste finale van de Copa del Rey de voetbalclub uit Alicante om 22:00 uur in camp Nou. Coach Luis Enrique heeft de volgende 18 spelers opgenomen in de wedstrijdselectie voor het bekerduel tegen Elche: Ter Stegen, Masip, Montoya, Piqué, Rakitić, Iniesta, Pedro, Suárez, Messi, Neymar, Mascherano, Bartra, Alba,
S. Roberto, Adriano, Alves, Samper en Munir.

Op het laatste moment is Xavi vervangen door Andrés Iniesta. De middenvelder heeft zijn linker kuitspier licht verrekt en wordt uit voorzorg rust gegeven. Het is nog onduidelijk of Xavi ook de aanstaande competitiewedstrijd tegen Atlético Madrid zal moeten missen.

Tegenstander Elche staat op de laatste plaats in de Primera División, met 17 punten na 11 competitieduels, en mogelijk staat Przemysław Tytoń in het doel. De Poolse keeper wordt voor een seizoen gehuurd van PSV. En bij een aantal kijkers zal de naam Garry Mendes Rodrigues een bel doen rinkelen. De Nederlands-Kaapverdiaanse aanvaller speelde in de jeugdopleiding van Feyenoord, kreeg een contract bij ADO Den Haag en werd verhuurd aan FC Dordrecht. Garry speelt sinds januari 2014 op huurbasis bij Elche CF. Daarnaast speelt ex-Barça speler David Lombán voor Elche. De verdediger speelde in het seizoen 2012-2013 33 duels bij Barça B en scoorde 3 treffers.

De bekerwedstrijd wordt live uitgezonden bij Sport1.Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.