Nieuws April 2022

Xavi: ''Dit is onze beste vorm van het seizoen.''

Na de 1-0 thuisoverwinning tegen Sevilla staat Barcelona op plek twee in La Liga, een positie die enkele maanden geleden ondenkbaar leek. Barcelona lag mijlenver achter op de top vier en leek zich serieus zorgen te moeten gaan maken om Champions League-voetbal af te dwingen. Het Xavi-effect is echter onmiskenbaar en Barça swingt de laatste weken volop, zo ook tegen Sevilla. Xavi was na afloop dan ook lyrisch en kijkt vol vertrouwen uit naar de kwartfinale van de Europa League, waarin Barcelona het gaat opnemen tegen Eintracht Frankfurt.

''Sevilla had pas 20 tegengoals dit seizoen en slechts twee nederlagen, het is dus duidelijk hoe goed ze zijn'', sprak Xavi na afloop. Des te indrukwekkender was het optreden van zijn ploeg. ''Voor ons voelt het alsof we zes punten hebben gewonnen in plaats van drie.'' De trainer waakt echter voor hoogmoed: ''Het is goed mogelijk dat er nog slechte resultaten gaan komen. Maar het belangrijkst is dat onze supporters onze inzet en talent zien. Iedereen geeft alles.'' Matchwinner Pedri kreeg een groot compliment van Xavi en een aanmoediging om vaker te schieten. Wellicht dat Pedri dit advies ter harte neemt en donderdag opnieuw trefzeker is als Barcelona afreist naar Frankfurt.

Foto: www.fcbarcelona.cat