Nieuws Januari 2023

Ter Stegen in bloedvorm

Koploper Barça speelt zaterdagmiddag de Catalaanse derby uit bij kleine broer Girona. Een wedstrijd die in het teken zal staan van Catalaanse eenheid. Beide clubs staan immers altijd open voor Catalaanse onafhankelijkheid. Er zal ook in speciale tenues worden gespeeld.

Dat Barça de koppositie neemt in La Liga is toch zeker wel te danken aan doelman Marc-André Ter Stegen. De Duitser verkeerd dit seizoen in bloedvorm is nagenoeg niet te passeren. Ook deze week hield hij tegen Getafe (voor La Liga) en Real Sociedad (voor la Copa) de nul. Met katachtige reddingen wel te verstaan. Zijn cijfers zijn ongekend. Na 17 wedstrijden staat de teller op 6 tegendoelpunt, waarvan drie in de uitwedstrijd bij Real Madrid. Marc hield dertien wedstrijden de nul. Daarmee is hij hard op weg om aan het eind van het seizoen de Zamora prijs voor minst gepasseerde keeper in La Liga te winnen. Dat zou voor het eerst zijn, het is ‘de man in het groen’ nog niet eerder gelukt.