Nieuws December 2011

Adriano een week geblesseerd

Josep Guardiola moet het een weekje stellen zonder Adriano. De Braziliaanse verdediger heeft dinsdag in de competitiewedstrijd tegen Rayo Vallecano (4-0) zijn linker hamstring verrekt.

Adriano ontbrak woensdag op de training. Na de wedstrijd hat Adriano bij de medische staf gemeld dat hij zich niet helemaal fit voelde. Daardoor heeft de verdediger woensdag enkele medische testen uitgevoerd waarna de club bekend maakte dat Adriano een lichte hamstringblessure heeft.

Naar verwachting staat Adriano zeven dagen aan de kant en mist zaterdag in ieder geval het duel met Levante UD. Zoals het er nu naar uit ziet kan de coach van Barça aanstaande dinsdag, bij de wedstrijd tegen Bate Borisov voor de Champions League, ook geen beroep doen op Adriano.

De overige spelers van het team van Guardiola, met uitzondering van de geblesseerde Afellay, trainden woensdag samen met drie spelers van Barça B. Cuenca, Montoya en Miño namen deel aan de hersteltraining. Donderdag hebben de spelers een rustdag en keren vrijdag om 11:00 uur terug naar Barcelona. Josep Guardiola zal na de training van vrijdag aanwezig zijn bij de persconferentie.

Enkele weken terug kampte de Braziliaanse international ook al met deze blessure aan zijn linkerbeen. Als het herstel van de verdediger volgens schema verloopt, is hij fit voor el Clásico op 10 december om 22:00 uur tegen Real Madrid.