Nieuws Juli 2012

Alba: "Ik ben thuis"

Woensdag was de presentatie van aankoop Jordi Alba, die overkomt voor 14 miljoen euro van Valencia. De revelatie van het afgelopen EK is zeer content met zijn terugkeer naar de club waar hij zijn opleiding doorbracht.

"Ik ben enorm blij om terug te keren naar mijn huis en familie, waar ik mag gaan spelen in het beste team ter wereld." Alba speelde tot de zomder van 2005 in de diverse jeugdelftallen van FC Barcelona maar werd destijds te kennen gegeven nog niet over voldoende kwaliteiten te beschiken voor de hoofdmacht. Hij werd dan ook uitgeleend en via subtopper Valencia knokte de links back zicht tot het huidige wereldniveau dat hij nu heeft.

FC Barcelona was op zoek naar een links back nu het nog steeds onzeker is of de Fransman Abidal nog op zijn oude niveau terugkeert. In de huidige selectie was alleen Adriano voor die positie beschikbaar. Alba ondertekend donderdag het contract dat hem voor drie jaar aan de club verbindt.

Jordi Alba heeft het shirtnummer 18 toegewezen gekregen. Dat nummer heeft de verdediger al veel geluk gebracht bij La Roja op het EK 2012.