Nieuws Februari 2013

Alba: “Ben Valencia dankbaar”

Barça speelt zondagavond om 19.00 uur in Estadio Mestalla tegen Valencia. De ploeg van Ernesto Valverde staat met 33 punten uit 21 wedstrijden op de zevende plaats in de Primera División.

In de selectie van Barça zitten twee spelers die eerder in hun carrière bij Valencia hebben gevoetbald. David Villa en Jordi Alba zullen zondag voor even terugkeren op het oude nest. Alba heeft jongstleden vrijdag verklaard blij te zijn geweest met de kans die hij bij Valencia heeft gekregen. “Valencia heeft me de mogelijkheid gegeven om in de Primera División te voetballen. Door hun ben ik de speler geworden die ik nu bij Barça kan zijn. Daar ben ik ze dankbaar voor”, aldus de linksachter van FC Barcelona.

Jordi Alba maakte op 13 september 2009 zijn debuut in de Primera División voor Valencia in de uitwedstrijd tegen Real Valladolid. De verdediger kwam in de tachtigste minuut in het veld voor doelpuntenmaker David Silva. Deze wedstrijd eindigde in een 4-2 overwinning voor Valencia. Ploeggenoot David Villa scoorde in deze wedstrijd tweemaal voor Valencia. Nadien heeft Alba 106 wedstrijden voor Los Che gespeeld voordat hij terugkeerde bij Barça. “Het was een droom om terug te komen naar Barça en ik speel op een goed niveau. Het voelt alsof ik hier al jaren ben en ik hoop hier ook nog een lange tijd te blijven. Barça is de beste club in de wereld en ons team speelt het beste voetbal. Ik ben zeer tevreden en ik heb verder niets te wensen”, sprak Jordi Alba tijdens de persbijeenkomst.