Nieuws Augustus 2016

Alcácer officieel binnen

FC Barcelona heeft zich op de laatste dag van de transfermarkt, 31 augustus, alsnog weten te versterken met een voorhoedespeler. De club heeft lang geprobeerd een aanvaller binnen te slepen die het verlies van een van de MSN-leden zou kunnen opvangen, maar ontving enkele malen bot bij de gewenste versterkingen. Luciano Vietto verkoos een basisplaats bij Sevilla boven een reserverol in Camp Nou, terwijl Kevin Gameiro de omgekeerd weg van Vietto bewandelde en naar Atlético Madrid ging. Barcelona moest dus uit een ander vaatje tappen, en kwam uiteindelijk uit bij spits Paco Alcácer. De spits komt over van Valencia, waar hij al jaren furore maakt als goalgetter. Na een mislukt seizoen voor Los Che waarin het teleurstellende resultaten behaalde, had Alcácer zijn zinnen gezet op een transfer. Dit maakte hij ook al bekend aan de clubleiding, en dus kon Barcelona toeslaan.

Alcácer was voorheen ook nog speler van Getafe, en wist zich eerder al tot matchwinner te kronen in het Camp Nou. Valencia versloeg de Catalanen in 2014 met 2-3 op het veld van Barça, en Alcácer wist de derde en beslissende goal voor Valencia binnen te schieten. Als international was hij ook al zesmaal trefzeker voor de ploeg die momenteel door een ex-speler van Barça gecoacht wordt, Lopetegui. Hij maakt overigens deze week zijn debuut als bondscoach van het Spaanse elftal. De 23-jarig spits komt voor 30 miljoen over. De zesde aankoop van Barça komt, maar talent Munir gaat. De Spaanse Munir verkast op huurbasis naar Valencia, als onderdeel van deze transferconstructie. Valencia heeft ook een optie tot koop, en kan hem na dit seizoen voor 12 miljoen euro definitief contracteren.