Nieuws Mei 2021

Vrouwen FC Barcelona: de treble is binnen!

Wat een seizoen: het winnen van La Liga en de Champions League en als slagroom op de taart: het winnen van de Copa de la Reina. Met een duidelijke overwinning op Levante: 4-2. Nog nooit vertoond. Het meest succesvolle resultaat in de historie van de club. Een mijlpaal in de historie van het Spaanse vrouwenvoetbal.

Een aantal buitenlandse teams ging hen voor: Lyon, Wolfsburg, Arsenal en Frankfurt. 8 x werd de Copa de la Reina gewonnen. Zeven daarvan in de laatste 11 seizoenen. Levante en Espanyol wonnen ieder 6 maal de cup. De vrouwen van Barça lukte het de dubbel te pakken in 2013, 2014, 2020 en 2021.

En dan de wedstrijd zelf. Onder aanvoering van trainer Lluís Cortés schoten de vrouwen uit de startblokken (zoals we gewend zijn). Vol op de aanval; slechts sporadisch wat kleine kansjes voor Levante. Na 5 minuten de 1-0 na een corner van Lieke Martens: kopbal van Guijarro. Na 29 minuten stond het al 3-0. Wederom was Lieke betrokken bij de 2-0. Doelpunt Alexia. 3-0 via Torrejó.

Maar de vrouwen van Levante gaven niet zo maar op. Al snel in de tweede helft werd het 3-1 door een doelpunt van Redondo. In de 67e minuut 3-2 door een doelpunt van Banini. Snel daarna scoorde Alexia de 4-2. De ploeg wist de score te handhaven en na het laatste fluitsignaal vielen de vrouwen elkaar in de armen. De buit was binnen, de Copa del Reine krijgt een mooi plekje in de prijzenkast!!

Selectie Barça: Coll, Torrejón, Pereira, León, Leila, Aitana, Losada, Guijarro, Hamraoui, Alexia, Mariona, Crnogorceviç, Hermoso en Martens.

Op naar het volgende seizoen; na een welverdiende vakantie! En in de hoop dat Lieke bij Barça blijft!

foto:fcbarcelona.com